Comunicat oficial de La Escocesa, Centre de Creació sobre l’enfonsament de la nau patrimonial FOSECO

El passat dissabte 23 d'abril es va ensorrar el sostre de la Nau FOSECO del recinte industrial La Escocesa al barri del Poblenou. Des de la comunitat que aquí treballa estem preocupats per l'abandonament del patrimoni industrial de la ciutat. I tanmateix, ens inquieta la continuïtat potencial del projecte artístic que en ell es desenvolupa.

La Escocesa és part de l'entramat cívic, urbanístic i cultural del barri de Poblenou. Aquest espai dedicat a la creació va ser possible gràcies al suport de les associacions veïnals i de les entitats del Poblenou. És per aquest mateix motiu que sentim i ens preocupa el procés de deteriorament del barri.

Davant els fets descrits, s'ha despertat en nosaltres la inquietud respecte de l'estabilitat del projecte de La Escocesa, Centre de Creació d’Arts Visuals.

La missió d'aquest Centre és la consolidació i el bon funcionament d'un espai professional per a la creació artística obert a la ciutat. Ens caracteritzen els valors de: reivindicació d'espais per al treball artístic; potenciació d'unes bones condicions per al desenvolupament de la creació artística professional; foment de la convivència i l'intercanvi cultural amb altres creadors, nacionals i internacionals; estimulació de l'interès i coneixement per l'art i la cultura contemporània.

Com a projecte la nostra entitat té una visió de futur, fonamentada en dos aspectes principals: consolidar l'espai com a centre de producció, investigació i innovació artística amb projecció internacional; i acollir, donar servei i acompanyar al major nombre d'artistes que així ho necessitin.

El present missatge té per objecte contribuir a l'activació de les millores necessàries en les estructures urbanístiques, tant de l'Eix Pere IV com del recinte de La Escocesa, la qual cosa milloraria les condicions de treball de les i els artistes del barri.

Ens consta la bona voluntat tant del Districte de Sant Martí com de l'Ajuntament de Barcelona respecte a l'expressat anteriorment. No obstant això, creiem que la dilatació en el temps de les resolucions pertinents posen en risc una part fonamental del teixit social del barri.

En aquest sentit, nosaltres, l'Associació d'Idees EMA, entitat que gestiona La Escocesa com a Fàbrica de Creació des del 2008, estem disposats a contribuir en totes aquelles iniciatives favorables a la millora de la situació actual.

ASSOCIACIÓ D'IDEES EMA

Tamara Zaitseva